4.Intrebari conducatori auto marfa REGLEMENTARI SOCIALE

Reglementari Sociale

Întrebarea 1

Care din urmatoarele date trebuie sa fie mentionate de catre conducatorul auto pe foaia de înregistrare (diagrama tahograf) la începutul folosirii acesteia:

A
kilometrajul afisat pe aparatul tahograf la începutul zilei de munca
B
ora introducerii foii de înregistrare în aparatul tahograf
C
perioada de conducere din ziua anterioara
D
viteza maxima care poate fi înregistrata pe foaia de înregistrare
Întrebarea 2

 Înainte de prima cursa a zilei, un sofer trebuie sa mentioneze în centrul foii de înregistrare(diagramei tahograf) urmatoarele date:

A
durata serviciului din ziua curenta
B
localitatea de la care începe sa utilizeze diagrama (locul de la care începe efectuarea cursei)
C
perioada de conducere din ziua anterioara
D
seria permisului de conducere
Întrebarea 3

Care din urmatoarele date trebuie mentionate de câtre conducatorul auto pe o diagrama tahograf la începutul utilizarii acesteia:

A
numele si prenumele conducatorului auto
B
ora introducerii diagramei în aparat
C
perioada de odihna zilnica
D
timpul de condus din ziua anterioara
Întrebarea 4

Timpul de odihna zilnic se poate lua intr-un autovehicul ?

A
da, daca acesta a fost descarcat
B
da, daca acesta este stationat si echipat cu pat de dormit
C
da, daca este condus de celalalt membru al echipajului si cabina este dotata cu pat de dormit
D
nu
Întrebarea 5

În cazul unui echipaj dublu, în timp ce vehiculul se afla în mers, cel de-al doilea conducator auto care nu este la volan poate sa-si efectueze odihna zilnica ?

A
da, daca autovehiculul este echipat cu pat de dormit
B
da, daca odihna este de minim 9 ore consecutive
C
nu, autovehiculul trebuie sa fie oprit
D
nu, se considera timp de conducere
Întrebarea 6

 Un conducator auto a luat în saptamâna curenta o perioada de odihna saptamânala redusa la 30 de ore. Câte ore de odihna trebuie luate în compensare si în ce interval de timp ?

A
12 ore pâna la sfârsitul saptamânii urmatoare
B
15 ore pâna sfârsitul urmatoarelor trei saptamâni
C
21 de ore pâna sfârsitul urmatoarelor trei saptamâni
D
24 de ore pâna sfârsitul urmatoarelor patru saptamâni
Întrebarea 7

Un conducator auto a luat în saptamâna curenta o perioada de odihna saptamânala redusa la 24 de ore. Câte ore de odihna trebuie luate în compensare si în ce interval de timp ?

A
12 ore pâna la sfârsitul saptamânii urmatoare
B
12 ore pâna sfârsitul urmatoarelor trei saptamâni
C
21 de ore pâna sfârsitul urmatoarelor trei saptamâni
D
24 de ore pâna sfârsitul urmatoarelor patru saptamâni
Întrebarea 8

Conform Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, timpul de odihna saptamânal normal este de:

A
24 de ore
B
36 de ore
C
40 de ore
D
45 de ore
Întrebarea 9

Perioada saptamânala de odihna a unui conducator auto poate fi redusa la mai putin de 45 de ore, cu conditia sa fie compensata ulterior. Aceasta nu poate însa sa fie redusa la mai putin de:

A
12 ore
B
24 ore
C
30 ore
D
36 ore
Întrebarea 10

Perioada de odihna saptamânala redusa este de minimum de 24 de ore, dar mai putin de 45 de ore. Reducerea este compensata printr-o perioada de odihna luata pâna la sfârsitul:

A
celei dea doua saptamâni care urmeaza
B
celei dea patra saptamâni care urmeaza
C
celei dea treia saptamâni care urmeaza
D
saptamânii urmatoare
Întrebarea 11

Perioada saptamânala de odihna a conducatorului auto:

A
are doua zile
B
începe obligatoriu în ziua de vineri a fiecarei saptamânii
C
nu este necesara daca nu a fost atins numarul maxim saptamânal de ore de conducere nu a fost depasit
D
urmeaza dupa 6 perioade zilnice de conducere consecutive
Întrebarea 12

Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006 un conducator auto trebuie sa prezinte cu ocazia unui control în trafic foile de înregistrare (diagramele tahograf) pentru:

A
saptamâna în curs
B
saptamâna în curs si ultima zi lucrata din saptamâna precedenta
C
saptamâna în curs si ultimele 15 zile anterioare acestei saptamâni
D
ziua în curs si ultimele 28 de zile
Întrebarea 13

Verificarea tahografelor trebuie sa fie facuta la fiecare:

A
2 ani
B
3 ani
C
4 ani
D
5 ani
Întrebarea 14

Care dintre urmatoarele variante satisfac cerintele Regulamentului (CE) nr. 561/2006 privind înlocuirea pauzei de 45 de minute a conducatorului auto prin pauze separate:

A
15 min. + 30 min.
B
15 min. +15 min. + 15 min.
C
20 min. + 25 min.
D
30 min. + 15 min.
Întrebarea 15

Potrivit Regulamentului CE nr. 561/2006 pauza de 45 de minute poate fi înlocuita cu:

A
o pauza de cel putin 15 minute si o alta de cel putin 30 de minute
B
o pauza de cel putin 20 de minute si alta de cel putin 25 de minute
C
o pauza de cel putin 30 de minute si alta de cel putin 15 minute
D
trei pauze de cel putin 15 minute
Întrebarea 16

Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006, timpul de odihna zilnic redus pentru conducatorii auto este de:

A
minim 8 ore dar mai mic de 10 ore
B
minim 8 ore, dar mai mic 11 ore
C
minim 9 ore dar mai mic de 11 ore
D
minim 9 ore dar mai mic de 12 ore
Întrebarea 17

 Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006 durata totala de conducere pentru 2 saptamâni consecutive nu trebuie sa depaseasca:

A
112 ore
B
80 ore
C
86 ore
D
90 ore
Întrebarea 18

Conform Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr.561/2006 un conducator auto nu trebuie sa conduca în doua saptamâni consecutive mai mult de:

A
120 ore
B
90 ore
C
92 ore
D
96 ore
Întrebarea 19

În doua saptamâni consecutive conducatorul auto poate sa munceasca:

A
10 perioade de conducere în total si maxim 90 ore
B
10 perioade de conducere în total si maxim 112 ore
C
12 perioade de conducere în total si maximum 90 ore
D
12 perioade de conducere în total si minimum 90 ore
Întrebarea 20

Conform Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, durata de conducere saptamânala nu trebuie sa depaseasca:

A
45 de ore
B
54 de ore
C
56 ore
D
60 ore
Întrebarea 21

Timpul de odihna zilnic normal poate fi luat în perioade separate. Care dintre urmatoarele variante corespunde prevederilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006:

A
3 ore + 9 ore
B
4 ore + 8 ore
C
8 ore + 4 ore
D
9 ore + 3 ore
Întrebarea 22

Timpul de odihna zilnic normal poate fi luat în perioade separate. Care dintre urmatoarele variante corespunde prevederilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006:

A
3 ore + 9 ore
B
4 ore + 8 ore
C
8 ore + 2 ore + 2 ora
D
8 ore + 3 ore + 1 ora
Întrebarea 23

Conform reglementarilor in vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorului auto, timpul zilnic de odihna normal se poate efectua în perioade separate a caror durata însumata trebuie sa fie de minim:

A
11 ore
B
12 ore
C
12,5 ore
D
13 ore
Întrebarea 24

Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006, timpul de odihna zilnica normal poate fi redus astfel:

A
de cel mult 2 ori între doi timpi de odihna saptamânali
B
de cel mult 3 ori între doi timpi de odihna saptamânali
C
de cel mult 4 ori între doi timpi de odihna saptamânali
D
o data pe saptamâna
Întrebarea 25

Conform Regulamentului CE nr. 561/2006 durata zilnica de conducere maxima este de:

A
9 ore; poate fi prelungita la 10 ore de doua ori pe saptamâna
B
9 ore; poate fi prelungita la 10 ore de trei ori pe saptamâna
C
9 ore; poate fi prelungita la 11 ore de doua ori pe saptamâna
D
9 ore; poate fi prelungita la 11 ore de trei ori pe saptamâna
Întrebarea 26

Perioada de odihna zilnica de 11 ore ori de minim 9 ore poate fi întrerupta:

A
în doua sau trei perioade separate
B
în intervale de minim 6 ore si respectiv 5 ore
C
în intervale echilibrate ca durata
D
numai în cazul în care autovehiculul este transportat pe un feribot sau tren
Întrebarea 27

Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006, timpul de odihna zilnic normal este de cel putin:

A
10 ore consecutive
B
11 ore consecutive
C
12 ore consecutive
D
9 ore consecutive
Întrebarea 28

 În fiecare perioada de 24 de ore de la sfârsitul ultimul timp de odihna zilnic sau saptamânal, conducatorul auto beneficiaza de un timp de odihna zilnic normal de cel putin:

A
10 ore consecutive
B
11 ore consecutive
C
12 ore consecutive
D
9 ore consecutive
Întrebarea 29

 Conducatorul auto poate sa intervina asupra aparatului tahograf ?

A
da, daca acesta nu înregistreaza corect dar numai daca se afla în cursa si nu poate reveni în 24 de ore la locul unde autovehiculul este parcat în mod curent
B
da, daca constata ca acesta nu înregistreaza corect
C
da, daca interventia se realizeaza cu acordul persoanei desemnate
D
nu
Întrebarea 30

Conform Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006 durata de conducere zilnica de 9 ore poate fi extinsa la 10 ore?

A
de doua ori pe saptamâna
B
de trei ori pe saptamâna
C
niciodata
D
o data pe saptamâna
Întrebarea 31

 Saptamâna de lucru conform reglementarilor in vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor auto este definita astfel:

A
orice perioada de timp având 7 zile consecutive in care conducatorul auto îsi desfasoara activitatea
B
orice perioada de timp având 7 zile în care conducatorul auto nu poate avea mai mult de 5 perioade zilnice de conducere
C
orice saptamâna care începe duminica la ora 00,00 si tine pâna luni la 00,00
D
perioada cuprinsa între ora 00,00 a zilei de luni si ora 24,00 zilei de duminica
Întrebarea 32

În timpul unei zile de lucru un conducator auto schimba autovehiculul. Ce obligatii are privind utilizarea diagramelor tahograf?

A
foloseste aceeasi diagrama tahograf, notând în prealabil pe verso numarul de înmatriculare al celui deal doilea autovehicul si ora la care a facut schimbarea
B
foloseste aceeasi diagrama tahograf, notând în prealabil pe verso numarul de înmatriculare al celui deal doilea autovehicul, kilometrajul care figureaza pe contorul kilometric al noului vehicul si ora la care a facut schimbarea
C
foloseste aceeasi diagrama tahograf, notând noul numar de înmatriculare lânga cel al primului autovehicul
D
introduce o noua diagrama în aparatul tahograf al celui deal doilea autovehicul
Întrebarea 33

Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere în trafic international(AETR), se refera la:

A
conditii speciale pentru conducatorii auto care efectueaza transporturi de marfuri periculoase
B
conducatorii auto care efectueaza transporturi rutiere de marfuri perisabile
C
formalitatile vamale în cazul transporturilor rutiere în trafic international
D
timpul de conducere a vehiculului ( perioada de conducere ) si timpul de repaus ( perioada de repaus) a conducatorului auto
Întrebarea 34

 Acordul european AETR stabileste reglementari privind:

A
activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere
B
efectuarea unui transport de marfuri agabaritice în trafic international
C
efectuarea unui transport de marfuri periculoase în trafic international
D
efectuarea unui transport de marfuri perisabile în trafic international
Întrebarea 35

Reglementarile în vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor auto, nu se aplica conducatorilor auto care efectueaza transporturi rutiere cu:

A
vehicule destinate transportului rutier de marfuri a caror greutate maxima admisa, inclusiv cea a remorcilor sau semiremorcilor, nu depaseste 3.5 tone
B
vehicule destinate transportului rutier de marfuri a caror greutate maxima admisa, inclusiv cea a remorcilor sau semiremorcilor, nu depaseste 4.5 tone
C
vehicule destinate transportului rutier de marfuri a caror greutate maxima admisa, inclusiv cea a remorcilor sau semiremorcilor, nu depaseste 6 tone
D
vehicule destinate transportului rutier de marfuri a caror greutate maxima admisa, inclusiv cea a remorcilor sau semiremorcilor, nu depaseste 7.5 tone
Întrebarea 36

 Discurile(diagramele) utilizate la un tahograf trebuie sa poata înregistra continuu cel putin:

A
12 ore
B
18 ore
C
24 ore
D
48 ore
Întrebarea 37

Cartela conducatorului auto reprezinta:

A
cartela care contine date privind soferul auto
B
cartela tahografica care identifica conducatorul auto si permite stocarea datelor privind activitatea acestuia
C
o cartela care contine date privind autovehiculul
D
o cartela magnetica
Întrebarea 38

 Dupa patru ore si jumatate de conducere, conducatorul auto trebuie sa faca o pauza:

A
30 minute
B
45 minute
C
da, minim 15 minute
D
nu, poate sa mai conduca
Întrebarea 39

Ce trebuie sa faca un conducator auto care a condus 9 ore într-o zi si intentioneaza sa mai conduca 1 ora:

A
conducatorul auto trebuie sa ia o pauza de minim 45 minute si sa mai conduca 1 ora, daca în saptamâna respectiva a mai extins cel mult odata timpul zilnic de conducere la 10 ore
B
conducatorul auto trebuie sa ia un repaus zilnic de minim 9 ore, înainte de reluarea lucrului
C
conform prevederilor legale, acest lucru nu este posibil
D
poate sa conduca în continuare daca în saptamâna respectiva a mai extins doar de doua ori timpul zilnic de conducere la 10 ore
Întrebarea 40

Conform Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj de 2 conducatori auto, timpul zilnic de odihna este de:

A
minim 8 ore în 24 de ore
B
minim 8 ore în 30 de ore
C
minim 9 ore în 24 de ore
D
minim 9 ore în 30 de ore
Întrebarea 41

 Conducatorul auto poate sa se abata de la prevederile în vigoare privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna:

A
da
B
da, daca este necesar pentru a asigura securitatea pasagerilor, vehiculului sau încarcaturii acestuia
C
da, la orice solicitare a persoanelor transportate
D
nu
Întrebarea 42

În saptamâna curenta aveti 3 zile în care perioada de odihna a fost de 9 ore. Câte ore trebuie de odihna trebuie sa luati în compensare si în ce perioada de timp conform Regulamentului 561/2006?

A
6 ore pâna la sfârsitul celei de a doua saptamâni
B
6 ore pâna la sfârsitul celei de treia saptamâni
C
6 ore pâna la sfârsitul saptamânii urmatoare
D
nu se compenseaza
Întrebarea 43

Perioada zilnica de odihna se poate lua în 2 sau 3 perioade separate ?

A
da
B
da, cu conditia ca una dintre ele sa fie de cel putin 8 ore
C
da, cu conditia ca una dintre ele sa fie de cel putin 9 ore
D
nu
Întrebarea 44

Ce obligatii are conducatorul auto în cazul defectarii aparatului tahograf ?

A
nu are nici o obligatie, pâna la terminarea cursei
B
sa anunte persoana desemnata
C
sa consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
D
sa continue cursa numai dupa repararea aparatului tahograf
Întrebarea 45

Are voie sa plece în cursa conducatorul auto cu tahograful defect sau desigilat ?

A
da, cu conditia sa anunte înainte de plecare operatorul de transport
B
da, cu conditia sa consemneze pe spatele diagramei diferitele perioade de activitate
C
da, pâna la prima statie service
D
nu
Întrebarea 46

La examinarea înregistrarilor de viteza de pe o diagrama tahograf se constata ca sunt multe ascutite în sus si în jos foarte apropriate între ele. Acest lucru indica:

A
limitarea si reducerea vitezei de catre aparatul tahograf
B
o conducere neeconomica
C
o conducere pe autostrada
D
utilizare necorespunzatoare a aparatului tahograf
Întrebarea 47

Cardul conducatorului auto are o perioada maxima de valabilitate:

A
cinci ani
B
doi ani
C
trei ani
D
un an
Există 47 întrebări de rezolvat.
Listă
Întoarcere
Elementele umbrite sunt completate
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
2627282930
3132333435
3637383940
4142434445
4647
Întoarcere

Tutorial video instructiuni de folosire a chestionarelor AICI
Instructiuni de folosire:
1.Alege intrebarea corecta si da click pe ea
2.Apasa sageata albastra din dreapta butonului “lista” pentru a merge la Intrebarea urmatoare  sau pentru a sari peste o intrebare
3.Apasa sageata din stanga pentru intrebarea anterioara.
4.Daca ai sarit peste o intrebare apasa butonul “Lista” si alege intrebarea din tabelul care apare

 

 

Intrebarile sunt preluate de pe site-ul ARR, mentionam ca acest site nu este in nici un fel afiliat si nu are nici o legatura cu ARR (Autoritatea Rutiera Romana)